Mystery guest 128: ‘Warm, gezellig, uitnodigend; deli2go is het allemaal’

Johan gaat de laatste weken door het leven als ‘mystery guest 128’. De vaste gast van Shell beoordeelt namelijk voor de Meer dan Leuk-campagne deli2go-teams in voornamelijk Noord-, Oost- en Midden-Nederland. Wat hem opvalt? “Sommige medewerkers zijn heel open.”

Er zijn weken bij dat Johan iedere dag een deli2go bezoekt. “Niet alleen heel lekker, maar ook heel leuk. Ik ben echt op een andere manier gaan kijken naar de bakkerijen in de Shell-stations. Ik let bijvoorbeeld heel goed op of ze mij meteen opmerken als ik de shop binnenwandel en mij vriendelijk begroeten. En ja, dat is meestal zo”, zegt Johan enthousiast. Hij is naast bijna honderd andere mystery guests verantwoordelijk voor de beoordeling van de deli2go-teams op aspecten als gastvrijheid en de kennis van de medewerkers over de producten. “Met die kennis zit het goed. De meeste teams laten producten proeven en vertellen er dan meteen wat over. Sommige medewerkers zijn heel open, dat valt echt op. Maar wat ik dan wel belangrijk vind is dat men in de ochtend een koek laat proeven en in de middag, rond lunchtijd, een sample van een broodje. En niet andersom”, lacht Johan. “Want ja, dat gebeurde ook wel eens.”

Een feestje
Johan vindt een bezoek aan een deli2go-vestiging ‘altijd een feestje’. “De uitstraling is erg belangrijk voor mij. Soms kom je in shops van stations van andere merken en dan is de warmte ver te zoeken. Niet bij Shell, bij de deli2go-bakkerijen. Daar is het altijd gezellig. Het nodigt uit om er te stoppen en een broodje of drankje te kopen.” Ondanks het enthousiasme over de bakkerijformule, is Johan als mystery guest 128 ook kritisch. “Sommige stations hebben in de bakkerij geen kassa, dan moet ik aansluiten in de wachtrij bij de reguliere kassa waar mensen ook hun getankte brandstof afrekenen. Dat is weleens jammer, zeker als ik haast heb.” Het zijn opmerkingen die Johan via Whatsapp doorgeeft aan het campagneteam. “En het mooie is, ze doen hier altijd iets mee. Neem de koeken die weleens tussen de middag tijdens de lunch werden uitgedeeld om te proeven: ik heb het niet meer gezien. Top.” Met Johan heeft deli2go onder meer om die reden een gast voor altijd. “Er is, denk ik, geen andere formule die gasten zo gastvrij behandeld als deli2go. Super gewoon.”

Beste en leukste deli2go
Johan bezoekt naast bijna honderd andere anonieme beoordelaars de locaties tussen 26 september en 4 december en kijken vooral naar de gastvrijheid en de kennis van de medewerkers. Iedere week wordt er een weekwinnaar bekend gemaakt, dit alles is nauwgezet te volgen op de Facebookpagina van deli2go. De beste en leukste deli2go wordt uiteindelijk op donderdag 8 december bekendgemaakt.