‘De gast staat hier echt op één’

Bij Shell-station De Lucht West staat de gast op nummer één, verzekert medewerkster Petra. En daar is geen woord aan gelogen, getuige ook het winnen van de zevende weekprijs van de Meer dan Lekker-campagne door het deli2go-team van De Lucht West.

Het is feest in het Gelderse Bruchem. Tenminste, in het Shell-station langs de A2 in die plaats. “Nou, het is altijd feest hier”, lacht Petra. “Op zo’n Brabants, want tegen die provincie liggen wij met dit station aan, is er altijd plek voor een grap en een grol, een leuk praatje met gasten en vriendelijke opmerkingen. Dat is ook onze kracht, we zijn lekker losjes.” Petra heeft met haar team de zevende weekprijs van de Meer dan Lekker-campagne in de wacht gesleept. “Wij zijn een hecht team, een groep enthousiastelingen. De gast staat hier echt op één; wij zorgen dat de mensen hier tevreden de weg weer op gaan”, aldus Petra. Het sampelen van producten bijvoorbeeld is iets volgens haar waar de gasten gelukkig van worden. “Ze vinden het lekker om eens iets te proeven en dat beïnvloed dan ook vaak hun keuze vervolgens. Bijvoorbeeld een smoothie die ze anders nooit zouden kiezen, nemen ze dan toch. Leuk hoor.”

Vrolijk en vriendelijk
Mystery guest 6 bevestigt alle woorden van Petra. “Het was echt top! Ik kwam binnen en werd direct aangekeken en begroet. Aan de counter exact hetzelfde. Medewerkers staan er vrolijk en vriendelijk en adviseren je goed. Er werd gevraagd of ik een verrukkelijk broodje zalm wilde proeven. Tot slot kreeg ik een mooi foldertje bij de koffie met productinformatie over waar de koffie bijvoorbeeld vandaan komt. Shell De Lucht West, helemaal top hoe jullie zo bezig zijn! Ga zo door.”

Bezoeken en beoordelen
Vaste gasten konden zich de afgelopen periode opgeven als mystery guest. Daar werd massaal gehoor aangegeven, meer dan 300 mensen wilden aan de slag bij deli2go en locaties bezoeken en beoordelen. Recent zijn er uit de 300 aanvragen 100 mystery guests geselecteerd. Verspreid over heel Nederland beoordelen zij minimaal één keer per week een deli2go-bakkerij. Anoniem, uiteraard. De beoordeling wordt na afloop van het bezoek door de mystery guest gedeeld met deli2go. De anonieme beoordelaars bezoeken de locaties tussen 26 september en 4 december en kijken vooral naar de gastvrijheid en de kennis van de medewerkers. Iedere week wordt er een weekwinnaar bekend gemaakt, dit alles is nauwgezet te volgen op de Facebookpagina van deli2go. De beste en leukste deli2go wordt uiteindelijk op woensdag 14 december bekend gemaakt.