‘Als gast heb ik echt mogen meebeslissen over het assortiment’

By 18 april 2017Geen categorie
Maaike de Reuver3

Maaike de Reuver (28) is minimaal een keer per week ‘te gast’ bij deli2go. Te gast, want zo voelt ze dat echt. De medewerkers zijn vriendelijk, het assortiment is volgens haar vernieuwend en verrassend. Toch heeft de foodreporter van beroep ook nog wel wat tips, vertelt ze in een vraaggesprek met deli2go.

En, wat brengt jou vandaag bij deli2go?
“Eerlijk? Dat is toch de glimlach van de medewerkers. Dat vind ik echt belangrijk. Geen chagrijn, maar vriendelijke medewerkers die weten waarover ze praten. Ze hebben productkennis; als ik twijfel tussen twee producten en ik stel er vragen over dan helpen zij mij met hun antwoorden de juiste keuze te maken. Dat kom ik echt bij geen andere shop van een oliemaatschappij tegen.”

Dus je bezoekt ook wel andere tankstations en -shops?
“Natuurlijk. Maar niet meer zo vaak, hoor. De broodjes bij deli2go zijn daarvoor te lekker (lach). Wel kom ik zo nu en dan bij La Place. Dan twijfel ik, en besluit ik toch voor bijvoorbeeld een salade te kiezen bij La Place. Ook speelt de zitgelegenheid, die een La Place-vestiging vaak heeft, een rol.”

Dus deli2go zou eigenlijk ook zitgelegenheid moeten hebben in jouw ogen?
“Dat zie ik wel als een waardevolle toevoeging. Een zitje waar ik mijn laptop kan opklappen, even kan werken onder het genot van een goede kop koffie of thee. Maar dat zitje moet dan weer niet midden in de shop worden geplaatst, zodat iedereen mij nadrukkelijk aankijkt als die de shop binnenloopt. Nee, ergens aan de rand van de shop waar het rustig is. Dat vind ik overigens wel goed geregeld bij de Shell-stations met een Starbucks, zoals Haarrijn bij Breukelen. Daar zit je heerlijk rustig.”

Deel jij je tips ook met deli2go?
“Ja, via het gastenpanel. Met een aantal gasten komen wij vier keer per jaar bij elkaar en praten over allerhande ontwikkelingen bij deli2go. Recent nog, toen mochten wij een glutenvrije stroopwafel proeven. Ze vertelden vooraf niets over de samenstelling, het was ‘gewoon’ een koek voor bij de koffie die avond. Later werd duidelijk dat het om een glutenvrije stroopwafel ging, vervolgens mochten wij feedback geven. Een beetje droog, was een veel geplaatste opmerking. En het mooie is, met die opmerking doen ze echt iets. De stroopwafel wordt momenteel doorontwikkeld, waardoor ik als gast echt heb mogen meebeslissen over het assortiment bij deli2go.”

Wat valt jou nog meer op aan het assortiment van deli2go?
“Het is verrassend en onderscheidend. Neem de thee van Mevrouw Cha. Dat heeft geen enkele ander bakkerijconcept langs de (snel)weg. Bovendien is het hoogwaardige verse thee, waarmee deli2go heel duidelijk een keuze maakt voor kwaliteit. Dat vind ik mooi, ze laten zodoende Nederlanders ook kennis maken met andere theesmaken en met andere theesoorten dan de meeste thee die de gasten op kantoor en thuis drinken.”

Wat zou jij nog graag anders zien als het gaat om het assortiment?
“Nou, ik zou wel wat ‘lichtere’ producten willen kunnen kiezen. Bijvoorbeeld een salade. Of een wrap of een quiche. Vers gemaakt, uiteraard. Heerlijk als tussendoortje. Of voor het bekende vieruurmoment.”

Maaike de Reuver is zelfstandig foodreporter en -marketeer. Zij komt gemiddeld één keer per week bij deli2go. Haar favoriete stations zijn Shell De Lucht West en Shell-station Zaltbommel. Een favoriete broodje heeft ze niet echt, wel kiest ze vaak voor de seizoensspecial. Maaike vindt het belangrijk om te worden verrast met nieuwe smaken en producten van het seizoen, zoals deli2go dat recent heeft gedaan met thee van Mevrouw Cha.